Obserwatorzy

czwartek, 21 czerwca 2012

Puder z mąki ziemniaczanej :)

Albo jak kto woli - skrobi ziemniaczanej :) Tak, do twarzy nie używam pudru z drogerii, tylko ze spożywczaka :D Taki puder szczególnie polecają dziewczyny stosujące na codzień wysokie filtry do twarzy. Zawarte w większości zwykłych pudrów talk i mika neutralizują działanie niektórych filtrów, tak więc dziewczyny znalazły rozwiązanie, z którego i ja korzystam i polecam, chociaż sama nie używam filtrów. Lubię jednak to co naturalne, a braku naturalności skrobi nie można zarzucić :)

Nada się również skrobia kukurydziana, musi to być jednak skrobia nie mąka. Tylko w przypadku ziemniaczanej skrobia i mąka to to samo. Przypuszczam, że działaja podobnie jak pudry bambusowe.

Wbrem pozorom, taki puder mnie nie bieli. Jest całkowicie transparentny, wiadomo tylko, trzeba go urzywać z umiarem a nadmiar zetrzeć, bo jednak nie jest niewidzialny i jak nałożymy za dużo, to faktycznie będziemy w białym proszku. Matuje bardzo ładnie i na długo -  mówię to ja, skórny świetlik ;)

Co ciekawe przy systematycznym stosowaniu zauważyłam, że nawet bez niego moja skóra wydziela mniej sebum, ale absolutnie nie jest to efekt wysuszenia. Nie znalazłam nigdzie żadnych informacji na temat naturalnych właściwości skrobi na skórę, mogę więc Wam opisać tylko zauważone efekty, niestety nie oprę ich na przyczynach. A więc dalej co do efektów, unormalizował mi troszkę cerę. Mam również wrażenie, że koi podrażnienia na twarzy. Skóra po nałożeniu jest strasznie gładziutka, aż chce się jej dotykać :)


Przesypałam ją po prostu do wyparzonego opakowania po zużytym kremie, a nakładam pędzelkiem do różu. Muszę jednak znależć dla niej jakieś szersze mieszkanko, bo z tego ciężko się ja wydobywa.


Tutaj sama warstwa mojego kremo - podkładu

A tu z pudrem -
możecie kliknąć i powiększyć zdjęcia, żęby lepiej się przyjrzeć, chociaż wiadomo jak to z aparatami, trochę fałszują:)



19 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł, nie słyszałam o nim :DD Wypróbuję:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, ciekawy pomysł. Dobry patent, jeśli skończy nam się puder, bo mąkę ziemniaczaną większość osób ma w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. uŻywam go od dzisiaj i o dziwo podoba mi się efekt, jaki daje na twarzy, jaki ładny mat, zdecydowanie lepszy, niż drogie pudry transparentne! pozostanę ze skrobią na bardzoo długo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi mam poparcie :D A już myślałam, że powiecie, że zwariowałam ;)

      Usuń
  4. koniecznie muszę spróbować- lecę do kuchni ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od jakiegoś czasu używam skrobi do całej twarzy na podkład, trzymam ją w opakowaniu po sypkim pudrze z Essence. Nosek i czoło pudruję dodatkowo innym pudrem i jest ładnie-pięknie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też zaczełam używać jestem zachwycona ;D Fajnie matuje tylko musze jakoś ogarnąć jego aplikację żeby nie byc cała w mące. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm ściągnę od Ciebie ten pomysł, bo mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam ciemną karnację więc myślę, że u mnie się nie sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz wypróbować jak masz w domu :) Skrobia nie pozostawia koloru jak zetrzesz nadmiar :)

      Usuń
  9. Pierwszy raz słyszę o czymś takim ;) Może kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy o czymś takim nie słyszałam :) Ale jetem ciekawa, haha może jakoś później wypróbuję :)

    Pozdrawiam ciepło :) !

    OdpowiedzUsuń
  11. O sposób mojej mamy z lat młodość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi ostatnio takie sposoby wracają do łask :)

      Usuń
  12. A to ma byc sama maka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być sama, można dodać odrobinę cynamonu. Ale z nim lepiej uważać, bo może podrażniać.

      Usuń

Bardzo się cieszę z każego komentarza i czytam je wszystkie :)

Na pytania odpowiadam na swoim blogu pod danym pytaniem, aby również inni mogli poznać odpowiedź.

Nie musicie zapraszać mnie do siebie, zaglądam do każdego komentującego i bez tego :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...